Aktualno

Naša događanja : POTICANJE DJEČJEG GOVORA I KOMUNIKACIJE

Kako poticati dječji govor i komunikaciju?

Ø  Djetetu treba osiguravati socijalne kontakte s djecom i odraslima uz stvaranje situacija i prilika u kojima će ono što više govoriti.

Ø  Budite dobar govorni model – posvetite mu svoju pažnju započne li dijete razgovor.

Ø  Izgrađujte njegov rječnik – naučite ga novu riječ, ponudite mu objašnjenje ili je upotrijebite u situaciji u kojoj će je dijete lakše razumjeti.

Ø  Opisujte predmete i tražite od djeteta da otkrije o čemu govorite, npr. „To je ledeno i slatko, jedemo ga često kad je toplo vrijeme. Ja volim okus jagode.“ (sladoled).

Ø  Učite stvarati kategorije i objasniti ih. Otkrijte koji predmet ne spada u grupu sličnih predmeta, npr. „Cipela ne ide zajedno s jabukom i narančom jer se ne može jesti, jer nije okrugla i nije voće.“

Ø  Pomognite djetetu da slijedi dvije upute odjednom, npr. „Idi u svoju sobu i donesi mi slikovnicu o zeki i kornjači.“

Ø  Potaknite svoje dijete da i samo daje upute. Slijedite njegove upute kojima vam opisuje kako sagraditi toranj od kocaka.

Ø  Igrajte se sa svojim djetetom – igre uloga, govornih igara (npr. „Pokvareni telefon“;  „Ja kažem tiho, ti kažeš glasno“; „Igra slovkanja“; suprotnosti ... i druge).

Ø  I televizijske emisije mogu biti korisne. Razgovarajte o tome što dijete gleda. Razgovarajte o likovima, tražite od djeteta da vam ispriča što je gledalo.

Ø  Čitajte djetetu slikovnice, priče, potičite dijete na prepričavanje.

Ø  Iskoristite svakodnevne aktivnosti, npr. „Dok spremate ručak potičite dijete da imenuje posuđe koje vam treba za spravljanje objeda. Razgovarajte o jelima, njihovoj boji, sastavu i okusu. Odakle dolazi hrana? Što voli jesti,  što ne?...“

Ø  Dok kupujete namirnice u trgovini govorite što kupujete, raspravljajte o namirnicama, o njihovoj veličini (veliko ili malo), težini (teško ili lako)...

          

          

 

Dijana Franković i Ana Kos, odgojiteljice

 srednje „B“ skupine objekta „Neven“