U ovoj godini Dječji vrtić Kutina stječe dijamantni status Ekoškole/vrtića, nakon više od 14 godina usmjerenosti na područje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. Jedan od ciljeva našega ekoprograma je osigurati djeci uvjete, poticaje i aktivnosti putem kojih će doživjeti, osjetiti i shvatiti koja je uloga čovjeka u održavanju prirodne ravnoteže te važnost svakodnevnog djelovanja i života u skladu s prirodom s naglaskom na upoznavanju važnosti vode za život. Sastavni dio programa je sudjelovanje roditelja u njegovom ostvarivanju te podrška odgojnim nastojanjima odgojitelja.
Zato roditeljima djece u 6. i 7. godini života predlažem niz aktivnosti s djecom koje će doprinijeti učenju djeteta i stvaranju navika vezanim za zaštitu voda:
- razgovarati s djetetom odakle dolazi voda za piće i možemo li živjeti bez vode;
- potaknuti dijete da zamišlja: Što bi se dogodilo kada bi na Zemlji nestalo vode?, Što bi se dogodilo kada u našoj kući ne bismo imali vode?, Zašto trebamo štedjeti vodu u našoj kući?;
- razgovarati s djetetom o važnosti čiste vode te bolestima koje dolaze od onečišćene i zagađene vode ili nepranja;
- s djetetom šetati kraj potoka, rijeke, jezera, mora i diviti se ljepoti krajolika, uočavati čistoću ili eventualnu prljavštinu (zagađenje) te razgovarati o načinima zagađivanja vode i mogućnostima njene zaštite: Što bismo mi mogli učiniti da nam potok, rijeka… ostanu čisti i nezagađeni?;
- s obitelji otići na izlet u Lonjsko polje, čuditi se i diviti ljepoti prirode, uočavati biljni i životinjski svijet te razgovarati o značenju tog prostora i važnosti njegova očuvanja;
- boraviti i kupati se na rijeci, jezeru ili moru, uživat u čistoći i svježini vode te izražavati nezadovoljstvo i razočaranje eventualnim zagađenjima;
- ići s djetetom na pecanje, razgovarati o životu u jezeru, moru, rijeci te zadacima ribiča kao zaštitnika života u vodi i okoliša oko nje;
- s djetetom razgledavati i čitati mu enciklopedije, knjige, časopisa, slikovnice o svijetu prirode, posebno o životu u moru, rijekama, jezerima, močvarama; raspravljati s djetetom o pročitanom i uvijek postaviti pitanje zašto;
- s djetetom promatrati kišu, oblake, snijeg, mraz, rosu, čuditi se i diviti ovim vremenskim pojavama; razgovarati s djetetom o njima, poticati ga da samo traži odgovore na pitanja: Što je to?, Kako se stvara?, Od čega se sastoji?; proširiti djetetove spoznaje čitajući mu slikovnice, knjige, enciklopedije;
- s djetetom osluškivati šum mora, rijeke, slapa, kiše te izražavati zadovoljstvo ljepotom tih zvukova;
- s djetetom obrađivati vrt i uzgajati cvijeće u lončanicama te razgovarati koji su uvjeti potrebni za uzgoj bilja;
- poticati dijete da samo zaključuje što se događa ako biljke ne zalijevamo, a što se događa ako ima dovoljno vode;
- istraživati zajedno s djetetom što se događa ako vodu zagrijavamo, a što ako je hladimo ispod 0o C; ako u vodu stavimo ulje, šećer, sol, boju, deterdžent; koji predmeti u vodi tonu, a koji plivaju.
Učeći u svakodnevnim situacijama i prema pozitivnom primjeru roditelja, uživajući u prirodnim ljepotama, stječući navike koje neće štetiti prirodi već biti s njom u skladu, dijete usvaja vrijednosti koje ga potiču na akcije potrebne za opstanak čovjeka na Zemlji.


.jpg?ver=xnl6QaCy_FfDakHhnm5Yyw%3d%3d)

Sanja Runjić, pedagoginja