TJELESNE AKTIVNOSTI ZA DJECU I RODITELJE

11.1.2024.

Za cjelokupan razvoj djeteta važno je da roditelj svoje slobodno vrijeme posveti kvalitetnom provođenju aktivnosti s djetetom, neposrednoj komunikaciji i igranju. Iako roditelji misle da ih boravak u zatvorenom prostoru u kući ograničava u tjelesnim aktivnostima s djetetom, to nije tako. Predlažem niz zajedničkih aktivnosti i igara koje aktiviraju um i tijelo te pridonose zdravlju:

 

● Najjednostavnije je dijete na kretanje potaknuti glazbom. Roditelj može s djetetom plesati uz razne vrste glazbe, a ono će tako zavoljeti glazbu, ples i naučiti se opustiti.

 

● Zanimljive su igre s pjevanjem koje u sebi sadrže pokret i pjevanje, a mogu se igrati od najranije dobi kao Ringe, raja; Pužu, mužu; U šumici zeko; Strina rodo i sl.  Roditelj i dijete, osim zadanih pokreta, mogu izmišljati pokrete rukama, nogama, glavom, tijelom, razne skokove…

 

● Za provođenje tjelesnih aktivnosti važni su sportski rekviziti, a djeci je najdraža lopta. Dobro je nabaviti razne vrste lopti: velike, male, lagane i teže, od različitog materijala. Lopta  se može napraviti od zgužvanog i jako stisnutog papira zalijepljenog selotejpom ili od krpica. Najbolje je igre s loptom igrati u prostoru gdje ima malo namještaja i staklenih površina. Lopta se može kotrljati, bacati i hvatati, pucati nogom ili rukom između sebe ili na gol označen na zidu ili vratima.

 

● Dijete i roditelj se mogu natjecati u igrama na razne načine Na zid se može staviti koš na određenu visinu, igrati košarku ili samo ubacivati loptu u koš i brojati tko je ubacio više. Također se na određenu udaljenost može staviti kutija te se natjecati tko je bolji u ubacivanju loptica. Može se gađati papirnata meta na zidu sobe i nadmetati tko je precizniji u gađanju.

 

● Roditelj i dijete mogu igrati odbojku, a ukoliko su tri suigrača može se igrati igra pjetlića. Dvoje dodaju loptu, a treći je između i želi ju uhvatiti. Kad ju uhvati, ide na mjesto dodavača, a onaj čija je lopta uhvaćena ide u sredinu hvatati loptu – postaje pjetlić.

 

● Roditelj i dijete mogu izraditi malu kuglanu. Boce od mlijeka mogu biti čunjevi, a pobjednik je onaj tko sruši više čunjeva kotrljajućom lopticom s određene udaljenosti. To se može bilježiti na papir točkicama ili čepovima pa eto i matematičkih aktivnosti.

 

● Niski stol u sobi može se pregraditi kockama te uz rekete i stolnotenisku lopticu postati stol za stolni tenis.

 

Strunjača za vježbanje postavljena u prostoru kuće može biti poticaj djetetu za vježbanje, pogotovo ako vidi roditelja da i on vježba.

 

● Zajedno s roditeljem ili braćom dijete može igrati gumi – gumi ili preskakivati uže preko vijače.

 

Većina ovih igara može se igrati vani, još i lakše, obzirom na više prostora.

 

● Na garažnim vratima može se označiti gol na koji dijete puca kao nogometaš ili rukometaš ili igra tenis pucajući lopticu u vrata.

 

● Ukoliko u blizini postoji asfaltirana ili betonirana površina, može se iscrtati tenisko igralište te igrati tenis ili iscrtati nogometno igralište i igrati nogomet (trava je za ovu igru bolja).

 

Badminton je, isto kao i frizbi, igra koja se može igrati na travnatom i betoniranom terenu.

 

● Djeca vole igru školice u kojoj roditelj može biti suigrač.

 

● Roditelj može s djetetom svakodnevno vježbati u dvorištu – trčati, skakati, izvoditi jednostavne vježbe, kretati se na razne načine (kao slon, žaba, zec, mačka, ptica).

 

Ukoliko se dijete igra samo, igre mu nisu zanimljive i neće ustrajati u igranju. Potreban mu je suigrač i zato je važno sudjelovanje roditelja ili druge djece. Od zajedničkih tjelesnih aktivnosti korist ima i roditelj i dijete, a razvija se bliskost, povjerenje, optimizam i zdrave navike za cijeli život.

 

 

 

 

                                                                     

 

Sanja Runjić, pedagoginja

 

 

Povratak