U aktivnostima koje se provode u skupini posebna pažnja posvećuje se predčitalačkim aktivnostima i govornom stvaralaštvu. Djeca stječu predčitalačke vještine u šetnji, kupovini, odlasku do vrtića, čekaonici kod liječnika, obavljanju kućnih poslova, tijekom kupanja, oblačenja i dr. stječu ih postupno od trenutka rođenja pa sve do polaska u školu. Tako su i djeca starije A skupine Nevena posebno zanimanje pokazala prema govornim igrama kao što su: „Pogodi koju sam riječ izgovorila“, „Reci mi riječ na zadano slovo“, „Reci mi rečenicu na zadanu riječ“, „Reci mi prvo slovo svojeg imena“, glasovna analiza i sinteza, „Doplovio je brod“, rastavljanje i spajanje riječi iz slogova. Sve te govorne igre probudile su interes za pisanjem slova. Oformili smo kutić škole u kojem se nalaze razni predmeti koji privlače pažnju djece, te oni tako igraju uloge učitelja i učenika, daju zadaće, a djeca pišu, računaju, dogovaraju se isl. Kako je sve više djece pokazalo interes za pisanje slova, kroz razne aktivnosti poticali smo ranu pismenost gdje im je ponuđeno da štapićem pišu slova po brašnu posutom na predlošku. Nova magnetna ploča u skupini zainteresirala je djecu te su tako Nikol, Lucija, Klara, Pavao, Luka P., Rafaela, Domagoj i Dora svakodnevno pisali svoja imena te imena svojih obitelji i drugih prijatelja na magnetnu ploču. Kako bi se kod djece uspješno razvijale predčitalačke vještine potrebno je stvoriti poticajno okruženje.
Manuela Pentek i Mateja Durbek, odgojiteljice starije A skupine Nevena