Glazba je stara koliko i čovječanstvo. Ona pozitivno utječe na djetetove fizičke i intelektualne sposobnosti te omogućuje razvoj estetskog odnosa prema umjetnosti općenito. Brojnim istraživanjima dokazano je kako glazba pozitivno utječe na kompleksnije razmišljanje, razvoj mozga te potiče pamćenje i koncentraciju.
Mješovita skupina vrtića Leptirić iz Međurića sudjelovala je u kulturno - edukativnom programu Ruksak pun kulture. Program su zajedno pokrenuli Ministarstvo kulture Republike Hrvatske i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, a stručni tim vrtića prijavio je vrtić u Međuriću na njihov objavljeni natječaj. Na koncert koji je održan u prostoru blagavaonice odgojiteljica i djeca pozvali su školarce i njihove učiteljice.
Nakon početnog predstavljanja Ive Ljubičić-Lukić na klaviru, Andrije Šimića na violončelu, Ede Rimanić na flauti i kratkog upoznavanja s instrumentima, započeo je interaktivni koncert Karneval životinja francuskog skladatelja Camillea Saint-Saënsa u kojem su djeca sudjelovala od početka.
Bila su koncentrirana, pažljivo su slušala glazbene stavke te u razgovoru s glazbenicima, nakon svakog stavka, pokušala prepoznati o kojoj životinji je riječ. Električni klavir je vjerno oponašao ponosnog lava i njegovu riku. Kokoši i pijetlovi su bili vrlo prepoznatljivi u „Karnevalskoj povorci” te su ih vrlo brzo prepoznala. Slon je zvučao vrlo tromo, teško i sporo, a na poticaj su ga djeca oponašala kretnjama uz zvukove violončela. Brze i opasne životinje su, naprotiv, izazivale potpuno drugačije emocije. Kretnje kornjača i labudova su djelovale umirujuće te ih je dio slušao zatvorivši oči i na taj način se još više koncentrirao na slušanje i doživljaj glazbe.
Violončelo i flauta oponašali su razgovor magaraca. Različitim tempom i dinamikom sviranja glazbenici su potaknuli djecu da oponašaju zvukove magarca i ptice kukavice uz pratnju instrumenata.
Aktivno su davala odgovor na svako pitanje te vrlo entuzijastično sudjelovala u slušanju, razgovoru i plesu s glazbenicima. Nakon odslušanog koncerta uslijedila je kratka pauza, a onda i likovne radionice u kojima su izrazila svoje emocije nakon odslušanih stavaka koncerta.
Glazba u svakom od nas izaziva emocije i svi je doživljavamo različito. Djeca su se prvi put susrela s ovakvim koncertom što je izazvalo veliku euforiju, potaknulo brojne likovne radove i razgovore o glazbi, glazbalima i glazbenicima.
Mnogo lijepoga u glazbi ostaje nezapaženo jer nismo navikli opažati.
DJEČJE IZJAVE NAKON KONCERTA I LIKOVNE RADIONICE:
Mateo Tintor: „Najviše mi se svidjelo kad su rikali s instrumentima.”
Orlando Milović: „Bilo mi je nekada malo preglasno. Spora glazba mi se najviše svidjela.”
Wigan Milović: „Od instrumenata sam vidio flautu, violončelo i klavir. Violončelo je bilo najbolje jer je bilo glasno, a ja baš volim glasno. Lav mi se najviše svidio.”
Lucija Gubić: „Najviše mi se svidio klavir jer se može svirati s prstićima. Slon mi se sviđa jer je lupao ovako s nogama (pokazuje kako). I flauta je dobra, nije loša.”
Valentina Kolouch: „Sviđalo mi se kada su nam svirali lava, koku, kornjaču i slona. Meni se od instrumenata najviše svidjela flauta.”
Marijan Gobac: „Meni se najviše sviđalo kad su svirali brzo da možemo brzo plesati. I svidjelo mi se ono s pužom za sviranje (violončelo).”
Simon Šoufek: „Dobro sam se osjećao. Tigar je bio najbolji i koke isto!”
Leo Bukač: „Najviše mi se svidio lav i violončelo kad je sviralo. Ja sam nacrtao sve koji su svirali koncert jer su mi bili super.”
Dolores Sabolović: „Klavir mi je bio najbolji. Baš sam se lijepo osjećala kad sam slušala labuda.”
Luka Žanić: „Meni se najviše svidio lav na klaviru.”
Denis Mutić: „Violončelo mi je bilo najbolje i onda kad smo crtali. Ja sam nacrtao kako onaj Andrija svira bas (violončelo).”
Ema Makal: „Meni je bilo dobro, a i smiješno malo kad su onako plesali s koljenima. Svidjelo mi se kad su svirali kornjače jer sam zatvorila oči i slušala. Klavir mi je bio najbolji.”
Ivana Kostanjevečki, odgojiteljica mješovite skupine Leptirića u Međuriću